Kiekvienas menininkas nori kokybiško pagrindo savo kūriniams, tačiau rinkoje esančių akvarelinių popierių įvairovė gali būti pribloškianti - šiurkštaus, šalto ir karšto spaudimo popieriaus niuansai, skirtingi popieriaus gramai, pavieniai lapai ir blokai... Kviečiame susipažinti su akvarelinio popieriaus niuansais, tam, kad išsirinktumėte paprasčiau!
Pasirinkti tinkamą akvarelinį popierių nebūtinai turi būti sudėtinga. Pagrindinis principas, galiojantis ir daugelyje gyvenimo aspektų, taip pat tinka renkantis akvarelinį popierių - atitinkama kokybė už atitinkamą kainą. Pasirinkus pigesnes alternatyvas, gali nukentėti jūsų darbų kokybė, nes popierius gali susiglamžyti nuo vandens, suplyšti patrynus ar sudaryti daug gumuliukų. Investavimas į kokybišką akvarelinį popierių - pirmas žingsnis į jūsų darbų kokybę ir ilgaamžiškumą. Žinoma, tai tikrai nereiškia, jog reikia rinktis pačius brangiausius variantus - yra daugybė pasirinkimų, turinčių gerą kainos ir kokybės santykį!
Paviršiaus tipai
Hot Pressed
Karšto spaudimo popieriaus paviršius yra pats lygiausias - jis labiausiai tinka tiems, kurie tapo preciziškai ir nori perteikti daug smulkių detalių, taip pat šis popierius suteikia sklandžius perėjimus. Dėl spaudimo technikos naudojant aukštą temperatūrą popieriaus paviršius išsilygina. Spalvos naudojant šį popierių būna ryškiausios, kadangi popierius mažiausiai jas sugeria. Dėl mažo sugeriamumo dažai lėčiau džiūsta, tad kūrinį galima lengviau pataisyti. Netinka norint tapyti naudojant daug vandens.
Cold Pressed
Šalto spaudimo popierius - vidutinės tekstūros, lengviausiai pritaikomas įvairioms akvarelės technikoms, laikomas pačiu populiariausiu. Dar žymimas kaip CP, jis dažnai būna pažymėtas kaip NOT, o tai reiškia Not Hot Pressed (ne karšto spaudimo). Spaudžiamas šaltoje temperatūroje, džiūdamas jis įgauna šiurkštesnę tekstūrą. Dėl šios tekstūros jis gali įgerti daugiau vandens, nei karšto spaudimo popierius, tačiau spalvos tampa labiau išblyškusios. Dažai greičiau išdžiūsta. Popieriaus tekstūra prisideda ir prie galutinio vaizdo kūriniui išdžiūvus - paviršiaus grublėtumas kūriniams prideda papildomo žavesio.
Rough
Šiurkštus, kaip ir galima suprasti iš pavadinimo, yra labiausiai tekstūruotas akvarelinis popierius. Gilios duobutės popieriuje puikiai tinka, jei norite maksimaliai išnaudoti akvarelinių dažų granuliaciją. Gamybos proceso metu džiūdamas popierius yra spaudžiamas tarp tekstūrinio veltinio lakštų, todėl jo tekstūra ir panaši į veltinio. Kadangi popierius įgeria itin daug vandens, pagerėja granuliacijos - netaisyklingo spalvų užtepimo - efektas. Netinka norintiems preciziškumo, tačiau idealus variantas ekspresyvioms tapybos raiškoms.
Bloknotai ar blokai?
Pagrindinis skirtumas tarp akvarelės bloko ir bloknoto yra popieriaus surišimo būdas.
Bloknotai (Pads)
Akvarelės bloknotai būna suklijuoti tik iš vienos pusės, dažniausiai - viršuje. Lapai skirti būti nuimti prieš tapant ant jų. Naudojant bloknotus rekomenduojama nuplėšus lapą ištempti prieš jį naudojant, tam, kad popierius nesiraukšlėtų ir tapant išliktų lygus. Tą galima padaryti priklijuojant popierių prie kieto paviršiaus specialia lipnia juosta.
Blokai (Blocks)
Akvarelinio popieriaus blokai būna suklijuoti iš visų keturių pusių, todėl gaunamas vientisas popieriaus blokas. Tai daroma tam, kad popieriaus nereikėtų ištempti rankiniu būdu ir būtų galima tapyti ant viršutinio lapo iš karto. Baigus tapyti ir akvarelei išdžiūvus, popierius nuimamas su mentelės pagalba ir apatiniai lapai lieka švarūs, o užtapytas popierius - nesusiglamžęs. Popieriaus blokai ypač patogūs tapant lauke, plenerų metu, kadangi nereikalauja papildomo pasiruošimo.
Popieriaus tankis
300 g/m2
Tai - minimalus rekomenduojamas popieriaus storis akvarelei. 300 g/m2 yra ir pats populiariausias popieriaus storis. Jis puikiai tinka įprastinėms tapybos akvarele technikoms, liejant su vidutiniu vandens kiekiu. Tačiau norint naudoti sunkesnius potėpius, reikalinga atlikti popieriaus ištempimą, kitaip popierius susilankstys. Tempimas - tai procesas, kai popierius iš anksto sudrėkinamas vandeniu, tam, kad išsitemptų. Tada drėgnas popierius priklijuojamas prie lentos, kad išdžiūvęs jo paviršius susitrauktų. Tuomet taip įtemptas paviršius gali atlaikyti didelius vandens kiekius ir nesusilankstyti.
640 g/m2
Daugelis profesionalių akvarelės menininkų naudoja storiausią popierių - 640 g/m2. Naudojant šį popierių galima tapyti užtikrintai, žinant, jog popierius nesusilankstys. Toks popierius pasižymi labai patvariu paviršiumi, kuris puikiai tinka reiklioms akvarelės technikoms. Šis popierius ypač tinka "Wet-on-Wet" tapybos metodui. Taip pat ant tokio popieriaus labai gerai atrodo tapyba supergranuliuojančiomis akvarelės spalvomis - granuliacijos efektas tampa dar labiau sustiprintas.
Atraskite!
Popieriaus pasirinkimas - asmeninė atradimų kelionė. Patarimai ir skirtingų niuansų žinojimas gali padėti išsirinkti, tačiau geriausiai suprasite, koks popierius labiausiai atitinka jūsų poreikius, iš praktinės patirties. Tad nebijokite bandyti skirtingus variantus ir atraskite savo asmeninį ryšį, kuris geriausiai išpildys jūsų meninę raišką!
Platus 100 % medvilninio popieriaus pasirinkimas Art Spices parduotuvėje!
Kviečiame atrasti aukščiausios kokybės, neprilygstamos tekstūros ir ilgaamžiškumo akvarelinį popierių patiems išrankiausiems.